Kirjoittaja Koski-seura/ Kari | 24.7.2017
Kuvassa Uuno Lähdemäki n. v. 1915.
Uuno Lähdemäki asui Kosken Hl Huljalan kylässä, lähellä Kellolan lähdettä.
Hän käyttää vanhaa ajotapaa ajaessaan rankakuormaa Melkkalan metsästä luultavasti kotiinsa.
Siihen aikaan käytettiin sitolkan sijasta pitkää puista satulaa, jossa sopi istumaan. Huonojen teiden ja lossirattaiden tärskytys sai miehen kotitarveajossa nousemaan hevosen selkään. Etolassakin ajeli samalla tavalla hevostaan 1880-luvulla mies, jota kutsuttiin ?Kökkö Kustaaksi?.
Kirjoittaja Koski-seura/ Kari | 24.7.2017
Kuvassa näkyvä linja-auto on Kalle Pekolan.
Liikenne linjalla Hämeenlinna-Tuulos-Lammi-Lahti alkoi vuonna 1931. Auton kuljettajana oli Aarne Rauhala. Auto oli Koskella n. klo 10 paikkeilla. Kyyti maksoi Erkki Raunion kertoman mukaan 5mk Koskelta Lahteen. Aikataulu ei ollut mitenkään tarkka sillä matkalla joutui välillä ajamaan lehmiä tai sikoja pois tieltä. Keväisin tien routiessa piti tietä havuttaa päästäkseen eteenpäin. Vara-autoja ei ollut, jos kumi puhkesi, oli se paikattava sillä paikalla.
Tämä linja-auto palasi saman päivän iltapäivällä takaisin Hämeenlinnaan. Lahdessa linja-autot olivat torin laidassa parkkeerattuna.
Kirjoittaja Koski-seura/ Kari | 24.7.2017
Kosken Hl Suojeluskunta harjoituksissa.
Harjoituksissa sahattiin jäästä silta, joka käännettiin poikittain joen poikki ja silta oli valmis.
Kuvassa näkyy, että paljon se kestää kun miehiä on sen päällä noinkin paljon.
Tämä paikka on Lanossa Valkjärven pellon kohdalla, mäen päällä näkyy Valkjärven torppa.
Harjoitus oli 1930-luvulla.
valok. N. Nikkari
Kirjoittaja Koski-seura/ Kari | 24.7.2017
ei kuvatekstiä
Kirjoittaja Koski-seura/ Kari | 24.7.2017
Roope Hagertin perhe.
Leiripaikka oli Lanon rannassa. Aika on kesäkuu v. 1940.
valok. N Nikkari