Teurojoen Myllykosken ylittävän uuden sillan työmaalla betonivalumuottien rakentaminen on edennyt jo varsin pitkälle. Moottorisaha soi ja naulaimet paukkuvat.
Valumuottien tukirakenteisiin on kulunut puutavaraa useita juoksumetrejä. Myös jokipenkoille tulevien tukirakenteiden paikat alkavat hahmottua.
Tukipilareiden raudoitukset on laskettu kokonaisina paketteina aiemmin paikalle porattujen teräsputkien sisälle.
Pitkällä puomiletkulla on helppo valuttaa betonimassa juuri haluttuun kohteeseen.
Pilarin valaminen vaatii tarkkaa yhteistyötä.
Kevättulvien varalta Teurojoen juoksutusta on jo nostettu 2,5 kuutiometriin sekunnissa. Pitäjäläisiä on paljon keskusteluttanut joen tuleva leveys sillan alla. MPV-Infrarakennus Oy:n työmaapäällikön Kalle Keskisen mukaan sillan rakentamisessa noudatetaan ympäristöviranomaisten hyväksymää vesilupapäätöstä. Rakentamisvaiheessa on valutöiden tukirakenteiden alla oltavakin maamassoja. Ne tullaan siltatyön loppupuolella suurelta osin poistamaan erillistä ramppia myöden. Tällöin joen leveys palautuu vanhoihin mittoihinsa ellei peräti levene entisestään.
Betonivalujen tukilaudoitukset näkyvät hyvin jo Laguksen sillalle asti.